Munkeröds Floristutbildning Logo

KUNGLIGA BRÖLLOP | NOBELMIDDAGEN | LET'S DANCE | SÅ MYCKET BÄTTRE

Våra elever är efterfrågade av externa uppdragsgivare

Elever från Munkeröds floristutbildningar har vid återkommande tillfällen haft äran att få bidra till utsmyckningen av Kungliga bröllop, Nobelmiddagen och TV-produktioner såsom Let's Dance.

Ett ärofyllt uppdrag

Utsmyckning av Nobelfesten

Munkeröds Floristutbildning har vid flera tillfällen deltagit vid utsmyckningen av Nobelfesten. För skolan och för våra floristelever är det en merit och en "fjäder i hatten" att ha varit med om en sådan stor händelse.

"Jättespännande, oerhört roligt och mycket stimulerande" tyckte våra elever om att få vara med och skapa blomsterarrangemang inför den stora händelsen.

Varje elev som bidrog med sitt skapande under förberedelserna erhöll ett intyg utfärdat av Nobelstiftelsen.

Blommor Nobelmiddag
Kungliga Slottet

Prins Carl Philips bröllop

Floristelever från Påbyggnadsutbildningen fick möjlighet att vara med och förbereda blomsterdekorationer inför prins Carl Philip och prinsessan Sofia Hellqvists bröllop i Slottskyrkan den 13 juni 2015.

Eleverna arbetade i fyra intensiva dagar under ledarskap av hovflorist Clas Carlsson som såg och "lyfte" alla. Tillsammans med hans erfarna team Nicklas Jensen, Tomas Kallin, Andreas Graveleij, Fredrik Gustafsson fick eleverna vackra blomsterminnen att behålla under huvudkudden resten av livet.

Blommor Let's Dance

TV-produktion

Let's Dance pressträff

Munkeröds Floristutbildning fick uppdraget att skapa blomsteruppsättningar till scenen inför Let's Dance pressträff i Grand Hotells spegelsal.

Dekoratören önskade en lyxig känsla på blommorna och tyckte att blommor som vällde över kanten på höga urnor kändes rätt. Vi valde röda blommor och guldigt aprikosa toner så som gloriosa, franska tulpaner, kallor, anthurium, rosor, mimosa och kinesisk ranunkel för att matcha salens utsmyckade paneler.

Att göra så stora och pampiga dekorationer är en fantastisk känsla.

Kronprinsessans bröllop

Våra elever fick i uppdrag att klä kransar som skulle smycka miljön utanför det Kungliga slottet, Kortegevägen, samt andra platser i Stockholm. Av totalt 63 st kransar gjorde elverna 51 st kransar klädda av småbladig ruskus med två meters diameter under två dagar.

Vi är mycket glada över att vår utbildning blev tillfrågade om att utföra denna hedrande och ärofyllda uppgift.

Kransar Kronprisessans Bröllop

Prinsessan Madeleines bröllop

Floristelever och lärare från Munkeröds Floristutbildning fick möjlighet att vara med och förbereda blomsterbinderier inför prinsessan Madeleines bröllop.

Dekorationerna formades av vita och ljust rosa pioner, liljekonvaljer, enorma riddarsporrar i vitt, hundkex, digitalis som var ovanliga i färg (beige). Eleverna arbetade bland annat på en vacker girlang av pionblad och boklöv och lindade 60 vackra hårkransar av brudslöja och pistage.